Zamknij

Marketing konwersacyjny vs oczekiwania klientów

15:52, 20.01.2023 Artykuł reklamowy Aktualizacja: 15:52, 20.01.2023
Skomentuj Czym jest marketing konwersacyjny? Czym jest marketing konwersacyjny?

Czym jest marketing konwersacyjny?

Marketing konwersacyjny to podejście marketingowe, zorientowane na klienta. Jego wdrażanie jest możliwe poprzez faktyczne rozmowy z odbiorcami – na żywo, internetowo, poprzez zautomatyzowane rozwiązania. Służą zrozumieniu oczekiwań klientów, a zarazem budowaniu z nim interakcji, które przybliżają do marki i budują zaufanie.

Ważną cechę marketingu konwersacyjnego stanowi korespondowanie z wieloma użytkownikami, ponieważ tylko w ten sposób można poznać opinię ogółu i wyciągnąć stosowne wnioski, które będą przydatne w wyznaczaniu dalszego kierunku rozwoju marki.

Niemniej każda konwersacja odgrywa bardzo ważną rolę, ponieważ pozwala na rozwiązanie pojawiającego się problemu, poznanie opinii danej osoby czy zainteresowanie jej ofertą, co przełoży się na konwersję. Cele są różne, jak i różne są narzędzia do prowadzenia marketingu konwersacyjnego. Sporą rolę odgrywa tu automatyzacja (np. chatboxy), które pozwalają na całodobową komunikację i odpowiadanie na problemy klientów.

W czym może pomóc marketing konwersacyjny?

Marketing konwersacyjny ma być odpowiedzią na potrzeby klientów w czasie rzeczywistym. Niektórzy przedsiębiorcy decydują się na czynnik ludzki, czyli po prostu rozmowy klientów z osobami, które zajmują się obsługą klientów. Mogą to być czaty na żywo, infolinia, odpowiedzi na Messengerze czy w wiadomościach prywatnych na Instagramie, komunikacja w komentarzach i na grupach na platformach społecznościowych, odpowiedzi na maile. W ten sposób można nie tylko rozwiązywać problemy, ale też wspierać zaspokajanie potrzeb informacyjnych czy budować relację z marką.

Inne marki stawiają na wdrożenie zautomatyzowanych rozwiązań, np. korzystają z chatboxów, w których boty na podstawie ustalonych schematów (pytanie-odpowiedź), stanowią wsparcie dla klientów. To rozwiązanie często stanowi filtr – jest pomocne w przypadku wielu klientów, a jednocześnie wychwytuje tych klientów, którzy wymagają indywidualnej pomocy konsultanta.

Prostym i skutecznym elementem marketingu konwersacyjnego jest też FAQ na stronie, które stanowi zbiór najczęściej zadawanych pytań z odpowiedziami. Można również zdecydować się np. na interaktywne treści w reklamie, newsletterze czy na landing page. Im skuteczniej użytkownik zostanie zachęcony do interakcji z marką, tym większa szansa na konwersję – teraz lub w przyszłości, gdy będzie gotów na przejście przez lejek sprzedażowy.

Marketing konwersacyjny vs oczekiwania klientów

Przede wszystkim klienci doceniają marketing konwersacyjny za to, że może odbywać się wtedy, kiedy mają oni czas. Zapewnia on szerokie możliwości informowania i wygodny sposób uzyskiwania odpowiedzi na zadane pytania w optymalny dla użytkowników sposób. Kiedy marka angażuje się w rozmowę ze swoimi odbiorcami i wykorzystuje do tego różne kanały komunikacyjne, buduje zaufanie klientów, ale jednocześnie ma szansę na poznanie ich oczekiwań. Warto stworzyć rozwiązania i zapewnić odbiorcom dogodne pole do komunikacji, gdzie będą mogli powiedzieć, czego oczekują, jakie mają wątpliwości, problemy i potrzeby. Potrzebujesz pomocy specjalistów przy wdrożeniu dogodnych rozwiązań marketingowych dla swojej marki? Sprawdź, co oferuje Tears of Joy - Agencja influencerska.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%