Zamknij
REKLAMA

Będą zmuszeni założyć hodowlę jednorożców? Co dalej zrobią mieszkańcy?

10.32, 20.07.2022
Skomentuj Screen: Gmina Nowe Miasto nad Wartą
REKLAMA

W ubiegły poniedziałek odbyło się spotkanie mieszkańców gminy Nowe Miasto z przedstawicielami Centralnego Portu Komunikacyjnego. Początkowo spotkania konsultacyjne miały odbyć się w czerwcu, potem ich termin został przesunięty na wrzesień.

glospowiatusredzkiego.pl

Tylko u nas!

Mieszkańcy Nowego Miasta nie chcieli jednak czekać i walczyli o to, by spotkanie odbyło się możliwie najszybciej. Liczne listy i petycje słane przez mieszkańców do CPK oraz interwencje i działania gminy w tym zakresie przyniosły skutek i spotkanie odbyło się wcześniej.

[ZT]8368[/ZT]

Obecnie nie są opracowane wszystkie plany przebiegu wariantów, ponieważ prace projektowe wciąż trwają. To właśnie taki stan rzeczy był główną przyczyną przesunięcia początkowego terminu spotkania. Ze względu na dwumiesięczne przyspieszenie spotkania w Nowym Mieście mieszkańcom zaprezentowano plany, które jeszcze nie są właściwymi propozycjami. Te, zgodnie z zapowiedzią przedstawicieli CPK, mają zostać pokazane na planowym spotkaniu, które odbędzie się najpewniej w drugiej połowie września.

Portal

glospowiatusredzkiego.pl

Napisał o tym

pierwszy

Podczas spotkania mieszkańcy zadawali przedstawicielom wiele pytań, na które ci starali się wyczerpująco odpowiedzieć. Jeden z uczestników zapytał, czy jest możliwość połączenia korytarzy projektowanej S11 i planowanej linii kolei dużych prędkości. Okazuje się, że takie rozwiązanie, choć wydawałoby się najlepsze, nie jest możliwe. Wynika to z planowanej geometrii toru, który, by zachować swoje właściwości, musi być prowadzony po łukach o promieniu minimum 9 kilometrów. S11 ma łuki o wiele mniejsze, przez co połączenie tras jest nierealne.

Wpływ na wybór trasy, która finalnie będzie realizowana, ma wiele czynników, jak choćby względy środowiskowe lub występowanie na danym terenie rzadkich gatunków. Mieszkańcy spytali, jakie zwierzęta lub rośliny musieliby hodować, by nie musieć martwić się o zburzenie swoich domów. - Chyba jednorożce – usłyszeli z ust przedstawiciela Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Przypomnijmy, że początkowo przez gminę Nowe Miasto przebiegało 8 wariantów projektowanej linii nr 85. Po pierwszym etapie konsultacji z początkowych ośmiu powstały cztery, które są obecnie opracowywane. Obecny wariant nr 4 w gminie Nowe Miasto koliduje w osiedlem nowych domów jednorodzinnych w Boguszynie, a także z budynkami mieszkalnymi w innych miejscowościach. Łącznie wyburzenie ma grozić nawet 30 budynkom.

[ZT]8312[/ZT]

Przedstawiciele CPK powiedzieli wczoraj, że obecnie nie są w stanie stwierdzić, jakim budynkom może grozić wyburzenie w ramach realizacji poszczególnych wariantów. Jest to zależne od dokładnego przebiegu torów, który będzie definiował wysokość, a co za tym idzie szerokość nasypu lub przekopu. Zależne jest to także od konieczności powstania ewentualnych wiaduktów lub mostów. Te informacje póki co nie są jasno sprecyzowane.

Podczas poniedziałkowego spotkania mieszkańcy dopytywali także kiedy ma zacząć się budowa. To nie jest póki co dokładnie wiadome, jednak cała inwestycja ma zostać oddana do użytku do 2030 roku. Zgodnie z zapowiedzią, wywłaszczenia terenów mają nastąpić wtedy, gdy teren ten będzie potrzebny w realizacji inwestycji. Tego jednak nie wiedzą mieszkańcy, którzy nie mogą zabezpieczyć się i choćby znaleźć innego miejsca do zamieszkania.

[ZT]8227[/ZT]

Realizacja wariant nr 4, o którego usunięcie walczą od kilku tygodni mieszkańcy gminy Nowe Miasto staje się coraz mniej prawdopodobna. Jest to spowodowane dużym sprzeciwem społecznym, jaki został skierowany do Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
0%