Zapotrzebowanie na ubrania niemal nigdy nie słabnie. Ludzie cały czas podążają za modowymi trendami i kupują kolejne bluzki, buty czy dodatki. Z tego względu coraz popularniejsze stają się sklepy dropshippingowe. Czy warto się nimi zainteresować?
Dropshipping różni się od zwykłych sklepów online marek odzieżowych. Tradycyjne firmy przeważnie zajmują się wszystkimi procesami realizacji działań – od projektowania i szycia ubrań, przez ich magazynowanie, aż po sprzedaż i obsługę zwrotów.
Dropshipping to model znacznie upraszczający złożoność tych procesów i sprawiający, że zadania właściciela sklepu ograniczają się jedynie do sprzedaży. Jak to możliwe?
W tym systemie biznesowym sprzedawca pośredniczy między hurtownikiem (który produkuje konkretne towary) a klientem (który je nabywa). Udostępnia platformę, na którą trafia wybrana przez niego odzież i nie tylko, a konsumenci mogą przeglądać towary i zamawiać je z dostawą do domu czy punktów odbioru.
Sprzedawca musi podjąć współpracę z producentami ubrań, następnie zintegrować swój system sklepowy z ich systemami magazynowymi, a później udostępnić artykuły klientom wraz z opisami i różnorodnymi metodami płatności.
Kiedy konsument kupuje daną rzecz, to nie sprzedawca zajmuje się nadawaniem przesyłek. Wszystkie działania związane z realizacją zamówień leżą po stronie hurtownika. Właściciel sklepu odpowiada za promocję oferty. Otrzymuje określoną marżę za to, ile produktów uda mu się sprzedać.
Oznacza to, że sprzedawca nie musi wynajmować żadnych magazynów ani prowadzić całej produkcji. To znacznie zawęża zakres obowiązków, przez co może skupić się np. na działaniach promocyjnych. Ważne, aby dobierał takie produkty do swojej oferty, by udało mu się stworzyć spójny wizerunek marki, a przy okazji zachęcić konsumentów do korzystania z asortymentu.
Z pomocą w tym zakresie przychodzi platforma Sky-Shop. To serwis dla wszystkich osób zainteresowanych sprzedażą online. Pozwala na przeprowadzenie integracji z hurtowniami z odzieżą. Dropshipping wymaga połączenia systemów, ponieważ bez tego nie dałoby się odpowiednio prowadzić sprzedaży przez internet. To podstawa np. do weryfikacji stanów magazynowych hurtownika i prezentowaniu ich na stronie sklepu.
Sky-Shop to baza wielu producentów, w której można poszukiwać dostawców różnorodnego asortymentu, w tym ubrań. Wśród innych kategorii znajdują się m.in.:
Po wybraniu opcji z odzieżą i obuwiem wyświetlą się producenci proponujący swoje towary i udostępniający je w ramach współpracy dropshippingowej sklepom online.
Po wybraniu marek, których ubraniami zainteresuje się sprzedawca, klika się logo hurtownika i przechodzi do procesu integracji systemów. Na stronie ukaże się dokładna instrukcja krok po kroku, jak przejść przez całą procedurę. Wyświetlą się także wszystkie funkcje, jakie zyskuje się po skonfigurowaniu oprogramowań. Należą do nich nie tylko aktualizacje dotyczące stanów magazynowych, ale również:
Za pomocą Sky-Shop podmiotów do współpracy mogą poszukiwać nie tylko sprzedawcy, ale i hurtownie, którym zależy na sprzedaży swoich produktów. W ten sposób można znaleźć wiele miejsc, np. marketplace’ów, gdzie towary mogą zaistnieć i trafić do odbiorców.
Prowadzenie jakiegokolwiek sklepu internetowego to doskonała szansa na rozwój osób, które chcą pracować zdalnie. Biznes online pozwala zarabiać 24 h/7, docierać do klientów bez ograniczeń terytorialnych, a także zarządzać wszystkim z dowolnego miejsca na świecie. Dodatkowo działalność w sieci daje szansę uniknięcia wielu kosztów związanych np. z wynajmowaniem lokali czy utrzymywaniem magazynów.
Odzież to gama produktów, które cieszą się nieustanną popularnością. Zmieniające się pory roku, ważne okazje, ślub – każdy moment jest odpowiedni, by kupić nowe ubranie czy buty. Nie ma osoby, która nie potrzebowałaby ubrań. Mimo wysokiej konkurencji na rynku dość łatwo dotrzeć do konsumentów, szczególnie jeśli poświęci się nieco uwagi strategii marketingowej.
Sprzedawca dropshippingowy ma tę przewagę nad innymi, że nie musi przejmować się pozostałościami magazynowymi, gdy np. jakieś ubrania nie sprzedadzą się zbyt dobrze. Ma on opcję dodania do swojego sklepu kolejnych, ale nie przejmuje się przechowywaniem niesprzedanych kurtek, sukienek czy garniturów. Otwarcie platformy e-commerce daje szerokie pole działania i zwiększania zakresu oferty czy grona konsumentów. Z odpowiednią promocją można cieszyć się naprawdę pokaźnymi zarobkami.
Aby skutecznie promować sklep online, należy precyzyjnie określić jego grupę docelową. Z tego powodu marki często decydują się np. na kierowanie asortymentu jedynie do kobiet, mężczyzn czy dzieci. W ten sposób klienci najlepiej wiedzą, jakich produktów mogą się spodziewać. Czasami strony proponują ofertę na konkretne okazje, dlatego powstają portale chociażby z sukniami wieczorowymi czy odzieżą sportową.
Należy też zadbać o spójność komunikacyjną i wizerunkową w różnych kanałach przekazu – na stronie, w social mediach czy w reklamach publikowanych np. w wyszukiwarce. Ważne, aby nazwa sklepu zapisała się w świadomości potencjalnych klientów i by zaczęli ją kojarzyć. Konsumenci chętniej kupują bowiem na stronach, które wydają im się znajome.
Warto zadbać o content ukierunkowany na SEO i budowanie wizerunku eksperta w branży. Można sięgnąć zarówno po artykuły i kampanie sponsorowane, jak i zatroszczyć się o materiały wideo, które cieszą się popularnością w kreatywnym marketingu. Bardzo ważne jest przy tym zachowanie sprawnej i przyjemnej obsługi klienta, a także umieszczenie wysokiej jakości opisów produktów w swojej witrynie.