Gmina Nowe Miasto złożyła wniosek o dofinansowanie do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.
WFOŚiGW pozytywnie rozstrzygnął wniosek o dofinansowanie zadania „Likwidacja wyrobów budowlanych zawierających azbest na terenie Gminy Nowe Miasto nad Wartą”. W związku z tym gmina na realizację zadania otrzymała promesę w wysokości 57 000 złotych.
– Dokumenty w celu zawarcia umowy zostały już przesłane – poinformował urząd gminy, który podziękował WFOŚiGW za wsparcie i współpracę.
Całkowita likwidacja azbestu w Polsce ma nastąpić do końca 2032 roku. Właściciele nieruchomości z budynkami, na których znajduje się azbest, mają obowiązek zgłaszania obecności azbestu do urzędów gmin do 31 stycznia każdego roku. Dzięki pozyskanym środkom gminy co roku wspomagają mieszkańców w usunięciu azbestu z posesji.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu glospowiatusredzkiego.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz