Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Poznaniu przygotowuje się do budowy kolejnych odcinków drogi ekspresowej S11.
Temat budowy dróg ekspresowych w Wielkopolsce pojawił się podczas porannej rozmowy w Radiu Poznań (w poniedziałek 30 grudnia). Patryk Kosicki, dyrektor poznańskiego oddziału GDDKiA był pytany między innymi o odcinek planowany odcinek drogi ekspresowej między Kórnikiem i Jarocinem.
- Liczę na to, że roku 2030 lub 2031 roku będziemy domykać drogę S11. Kluczowe odcinki są w trakcie procedury środowiskowej – mówił Patryk Kosicki, dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Poznaniu.
Ponadto dyrektor poznańskiego oddziału GDDKiA wspominał też, że cała droga S11 ma być dostępna dla kierowców w 2032 roku. Jest to dość konkretna zmiana w porównaniu z wcześniejszymi planami.
Do 2030 roku, po realizacji wszystkich odcinków roku cała trasa S11 będzie liczyć ponad 580 km, a wraz ze wspólnym przebiegiem S6 od Kołobrzegu do Koszalina (ok. 35,5 km) blisko 620 km. Obecnie kierowcy mają do dyspozycji ponad 150 km (wliczając wspólny przebieg S6 i S11), od Kołobrzegu do Bobolic, obwodnicę Szczecinka, odcinki w okolicy Poznania oraz cztery obwodnice: Jarocina, Ostrowa Wielkopolskiego, Kępna i Olesna - czytamy w informacji zamieszczonej na stronie www.droga-s11.pl w drugiej połowie 2023 roku.
Przypomnijmy, że wniosek o złożenie decyzji środowiskowej został złożony przez Ministerstwo Infrastruktury w grudniu 2022 roku. Po ponad dwóch latach nie ma jeszcze decyzji w tej sprawie. Wiadomo natomiast, że ma zostać uwzględniony wariant czwarty.
Wariant przebiega od węzła Kórnik Północ do węzła Mieszków omijając z zachodniej strony Słupię Wielką i przecinając drogę wojewódzką 432 pomiędzy miejscowościami Płaczki i Pigłowice, gdzie ma zostać wybudowany węzeł umożliwiający dojazd do nowej drogi mieszkańcom Środy (Węzeł Środa Południe). Dalej droga S11 ma biec w kierunku Sulęcinka, gdzie powstanie węzeł łączący z DK15 i Miłosławiem (Węzeł Miłosław). Droga ma być poprowadzona przez Wartę w okolicach Komorza, żeby kawałek dalej przeciąć drogę w kierunku Chociczy. W tym miejscu powstanie Węzeł Nowe Miasto. Dalej S11 połączy się z istniejącą już obwodnicą Jarocina. W planach jest wybudowanie Miejsc Obsługi Podróżnych. Na wspomnianym odcinku miałyby znajdować się w okolicach Młodzikówka i Borowa - informowaliśmy na naszym portalu w 2023 roku.
Po uzyskaniu decyzji środowiskowej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, mogą pojawić się odwołania do tego dokumentu. Obecnie na takim etapie procedowania jest odcinek drogi S11 ze Szczecinka do Piły.
Dodajmy, że obecnie trwają prace projektowe na odcinku Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik (22 km). Umowa została podpisana w lipcu 2024 roku. Jak czytamy na stronie poznańskiego oddziału GDDKiA, budowa powinna rozpocząć się pod koniec 2025 roku. Przy sprawnym przebiegu całego procesu administracyjno-budowlanego kierowcy z nowej trasy skorzystają w drugim kwartale 2028 roku.
Ponadto w kwietniu 2024 roku została podpisana umowa na dobudowę drugiej jezdni obwodnicy Kępna (4 km). Tutaj zakończenie wszystkich robót planowane jest w drugiej połowie 2027 roku Obecnie trwają prace projektowe. Z kolei 10 stycznia 2025 roku nastąpi otwarcie ofert w przetargach na budowę dwóch odcinków dróg: Przygodzice – Ostrzeszów Północ (12 km) i Ostrzeszów Północ – Kępno Północ (18 km).
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz