Sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Rafał Weber poinformował, że do 2030 roku powinna zakończyć się budowa drogi S11 na odcinku Kórnik-Jarocin, Wybrany został już wariant przebiegu drogi, który teraz czeka na decyzję środowiskową.
Poseł pyta
Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, w odpowiedzi na interpelację złożoną przez posła Tomasza Nowaka zapewnił, że budowa 36-kilometrowego odcinka drogi S11 ma charakter priorytetowy i nic nie wskazuje, aby termin wyznaczony na koniec 2030 roku był zagrożony. Do tego czasu ma powstać dwupasmowa jezdnia w obu kierunkach, wraz z dojazdami do miejscowości: Środa, Miłosław i Nowe Miasto. Droga ta ma połączyć istniejący węzeł Kórnik Północ z węzłem w Mieszkowie.
Poseł Nowak zwrócił uwagę na potrzebę budowy drogi S11, która jest niezbędna szczególnie mieszkańcom Środy. To właśnie oni teraz czekają w najdłuższych korkach. Ponadto zauważył, że w ostatnich latach zwiększyła się liczba wypadków drogowych w tym rejonie.
Przebieg drogi
Dziś już wiadomo, że najbardziej prawdopodobny przebieg drogi to wariant oznaczony numerem 4, z późniejszymi poprawkami. Ministerstwo Infrastruktury właśnie na budowę trasy według wariantu 4 stara się o wydanie decyzji środowiskowej. Stosowny wniosek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu jeszcze pod koniec ubiegłego roku. Wariant 4 przebiega od węzła Kórnik Północ do węzła Mieszków omijając z zachodniej strony Słupię Wielką i przecinając drogę wojewódzką 432 pomiędzy miejscowościami Płaczki i Pigłowice, gdzie ma zostać wybudowany węzeł umożliwiający dojazd do nowej drogi mieszkańcom Środy (Węzeł Środa Południe). Dalej droga S11 ma biec w kierunku Sulęcinka, gdzie powstanie węzeł łączący z DK15 i Miłosławiem. Droga ma być poprowadzona przez Wartę w okolicach Komorza, żeby kawałek dalej przeciąć drogę w kierunku Chociczy. W tym miejscu powstanie Węzeł Nowe Miasto. Dalej S11 połączy się z istniejącą już obwodnicą Jarocina. W planach jest wybudowanie Miejsc Obsługi Podróżnych. Na wspomnianym odcinku miałyby znajdować się w okolicach Młodzikówka i Borowa.
Nowy wariant
Przy projektowaniu drogi S11 wybrano wariant 4, o którym wcześniej nie mówiono mieszkańcom. To tzw. wariant społeczny, będący kompromisem wielu czynników, ale przede wszystkim uwzględniający sugestie mieszkańców terenów przez które przebiegać będzie droga. Ostatecznie wariant zostanie wybrany najprawdopodobniej w pierwszym kwartale przyszłego roku. Duży wpływ na jego wybór będzie miała wydana decyzja środowiskowa.
Inwestycja jest częścią większego projektu, zakładającego budowę drogi ekspresowej S11 na odcinku Kórnik- Ostrów Wielkopolski. Te dwie miejscowości połączy 85 kilometrów drogi, wraz z dobudowaniem drugiej jezdni na obwodnicach Jarocina i Ostrowa.
Co z McDonald’s?
Nowa S11 na wysokości Środy ma przebiegać w oddaleniu około 3 kilometrów od obecnej DK11. To z pewnością odciąży wąską i niebezpieczną drogę krajową, ale może też zmienić plany niektórych inwestorów. Sieć McDonald’s nie informuje o swoich planach inwestycyjnych, jednakże nieoficjalnie mówi się, że być może restauracja przy obecnej stacji Orlen jednak nie powstanie. Nie udało nam się uzyskać informacji, czy sieć planuje budowę lokalu w innej lokalizacji na terenie powiatu średzkiego. Czas pokaże, czy Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska pozytywnie zaopiniuje planowany przebieg S11 i czy inwestycja zostanie zrealizowana w terminie.
Nowa S11 w przyszłości ma zapewnić dogodne połączenie zarówno z południem, jak i północą Polski. Będzie można znacznie szybciej dojechać np. do Mielna, które jest jednym z najchętniej odwiedzanych przez Wielkopolan nadmorskich kurortów.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz