Dwie francuskie sieci sklepów - Auchan i Intermarché połączą swoje siły w Polsce. Współpraca partnerska ma przynieść korzyści dla konsumentów.
Auchan Polska i Intermarché, dwie wiodące sieci handlowe pochodzące z Francji, poinformowały o nawiązaniu strategicznego partnerstwa mającego na celu utworzenie długoterminowego sojuszu zakupowego na polskim rynku.
Ogłoszenie to zostało zawarte w oficjalnym komunikacie prasowym obu firm. Sojusz, który ma obowiązywać przez 10 lat, ma na celu zwiększenie ich konkurencyjności oraz optymalizację procesów zakupowych.
24 maja obie sieci złożyły dwa wnioski do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) o zgodę na koncentrację.
Planują one stać się równoprawnymi właścicielami nowych podmiotów prawnych, które będą działać jako centralne jednostki zakupowe, reprezentujące ich interesy w negocjacjach z dostawcami.
Celem tej współpracy jest przede wszystkim wzmocnienie relacji z dostawcami oraz poprawa warunków zakupowych, co ma się przełożyć na atrakcyjniejsze ceny dla konsumentów.
"Oczekujemy, że współpraca przełoży się na wzmocnienie relacji z dostawcami dzięki poszerzeniu perspektyw biznesowych oraz zwiększeniu atrakcyjności cen oferowanych produktów. Ostatecznymi beneficjentami zawiązanego sojuszu będą polscy konsumenci" - podkreślają przedstawiciele obu sieci.
Jeśli UOKiK wyda zgodę na koncentrację, współpraca między Auchan Polska a Intermarché może rozpocząć się już do końca trzeciego kwartału bieżącego roku. Nowy sojusz ma na celu nie tylko poprawę warunków zakupowych, ale również wzmocnienie pozycji rynkowej obu sieci handlowych.
1 0
Obok widzę tytuł "Znana marka ma kłopoty. UOKiK podejrzewa porozumienie cenowe".