Zamknij

Na 12. urodziny nowa odsłona lubianego przez wielu średzian supermarketu!

10:19, 26.11.2022 Materiał partnera Aktualizacja: 10:27, 26.11.2022
Skomentuj Owoce i warzywa. Te z daleka i te od lokalnych producentów - zawsze świeże Owoce i warzywa. Te z daleka i te od lokalnych producentów - zawsze świeże

Właśnie mija 12 lat od otwarcia w Środzie sklepu Intermarche - dokładnie 25 listopada 2010 roku. Marketu, który jako jedyny w Środzie oferuje usługę Drive oraz posiada swoją stację paliw. O tym co się zmieniło w sklepie z okazji 12. urodzin oraz jakie zmiany sklep planuje w najbliższej przyszłości rozmawialiśmy z kierownikiem sklepu Błażejem Smordowskim.

Jakie zmiany przygotowaliście dla Waszych klientów?
Jest tego dużo (uśmiech). Oprócz oczywiście elewacji, to chociażby nowa aranżacja sklepu - koncept sprzedaży, który podkreśla najważniejsze atuty Intermarche. Jest to odpowiedź na oczekiwania klientów i zmieniające się trendy na rynku. To koncept wygodny, komfortowy dla klientów i łatwy w obsłudze dla personelu sklepu. Jeszcze bardziej podkreśla świeżość pośród wielu atutów Intermarche. Nowy layout sklepu zakłada dużą strefę świeżego ryneczku skupiającą ekspozycję produktów świeżych - od wejścia aż do lady tradycyjnej. Główną rolę w sklepie grają produkty świeże, które oferowane są już nie tylko w obsłudze tradycyjnej, ale także w postaci gotowych, zapakowanych porcji dla wygody klientów.

Owoce i warzywa. Te z daleka i te od lokalnych producentów - zawsze świeże

Po zmianach sklep ma inspirować klientów?
Tak, dlatego nowa aranżacja sklepu to oprócz dużej strefy promocyjnej, sezonowej i wyprzedażowej, także miejsca teatralizacji sprzedaży, gdzie klient może zaczerpnąć inspiracje, nie tylko kulinarne.

Po co te zmiany?
Nowa aranżacja sklepu to przejrzysta komunikacja wizualna zaprojektowana w nowoczesnej formie i zgodnie z aktualnymi trendami aranżacji wnętrz supermarketów. 
To również dalsze działania do bycia EKO, czyli wymiana oświetlenia na energooszczędne oświetlenie LED, w tym oświetlenie dedykowane dla poszczególnych stref, wymiana (tam gdzie to było możliwe) sprzętu i urządzeń na energooszczędne, odzysk ciepła z systemu chłodnictwa i przeznaczenie go na ogrzewanie pomieszczeń.

Intermarche to duży wybór świeżych wędlin (własny wyrób), serów i ryb

Już podczas ostatniej naszej rozmowy wspominaliście Państwo, że chcecie być bardziej EKO i zmniejszać zużycie energii elektrycznej. Czy coś więcej od tej rozmowy się zmieniło?
Ostatnie dwa lata były dla nas wszystkich bardzo trudne ze względu na pandemię i niepewną sytuację gospodarczą w kraju. Mimo to cały czas podejmowaliśmy działania w kierunku bycia EKO i dostosowania do oczekiwań klientów. Obecnie możemy się pochwalić oszczędnościami w zużyciu energii elektrycznej na poziomie 12% rok do roku, a naszym celem jest osiągniecie w przyszłym roku 20% zaoszczędzonej energii w stosunku do 2021 roku. Dlatego też w najbliższym czasie część zużywanej energii elektrycznej będziemy pozyskiwać z energii słonecznej. Patrząc dodatkowo na obecną sytuację energetyczną w naszym kraju nasze działania EKO stały się również bardzo potrzebnym zabiegiem, który sprawi, że wysokich cen za energię elektryczną dla nas, nie będziemy musieli przerzucać na klientów. 

A co market ma wspólnego z elektromobilnością, o której Pan też wspominał?
Aktualnie szczególną wagę przywiązujemy właśnie do zagadnień elektromobilności. Dlatego w przyszłym roku pojawi się na naszym parkingu stacja ładowania samochodów elektrycznych. Jesteśmy w tej chwili w trakcie procedowania tej inwestycji. Klienci, którzy posiadają auta elektryczne będą mogli w trakcie robienia zakupów skorzystać z tej usługi. 

Dział cukiernia to słodkości dla każdego i na każdą okazję

Czy dla pracowników też się coś zmieniło?
Nowa aranżacja sklepu to także optymalizacja procesów w sklepie zmierzających do poprawy produktywności operacyjnej i zmniejszenia wysiłku fizycznego pracowników. Przy okazji remontu uproszczono wiele procesów pracy, przykładem może być zastosowanie zdalnego systemu komunikacji między pracownikami, co ogranicza pokonywane codziennie odległości.

Wspomniał Pan, że chcecie tworzyć lokalną społeczność…
Tak, od pewnego czasu z powodzeniem realizujemy nasz projekt współpracy z lokalnymi producentami i przedsiębiorcami. Dzięki temu możemy oferować klientom warzywa, owoce, mięso, drób, jaja, nabiał, ale także drobne artykuły przemysłowe
wyprodukowane u nas w Wielkopolsce, a w wielu przypadkach w powiecie średzkim. Chcemy być, na tyle ile się oczywiście da, lokalnym sklepem z lokalnymi produktami - chcemy tworzyć i wspierać naszą lokalną społeczność. 
Przy tej okazji chcemy podziękować naszym lokalnym kontrahentom, którzy nam zaufali i przekonali się, że Intermarche to solidny partner w biznesie.  

Odświeżona elewacja to początek zmian jakie niebawem zaobserwują klienci sklepu

Jak w Państwa sklepie ma się podejście EKO do częstego marnowania jedzenia ze względu np. na nieodpowiedni kształt warzyw? 
Uważamy, że to duży problem i chcemy to zmienić. Postanowiliśmy, że dla klientów, którzy posiadają bardziej ograniczone środki finansowe na zakupy spożywcze oraz dla tych, którzy również tak jak my, nie godzą się na takie marnotrawstwo i zechcą kupić produkty nie tak estetyczne wizualnie (np. krzywe marchewki i ogórki, które notabene mają takie same walory jak te „ładne”) przygotujemy odpowiednie stoisko z promocjami nawet do 50%. Dzięki temu klient traktując żywność z szacunkiem i przeciwdziałając jej marnowaniu może zaoszczędzić.

Jakie plany na najbliższe miesiące?
Najbliższe miesiące zamierzamy przeznaczyć na wzbogacenie naszej oferty towarowej i dostosowanie jej do zasobności portfeli naszych klientów. Trudne czasy kryzysu wymagają przygotowania oferty na każdą kieszeń. Pracujemy także nad poszerzeniem zakresu usług, z których będzie mógł bezpłatnie skorzystać klient w sklepie, a tym samym będzie mógł ułatwić sobie przygotowanie posiłków w domu dla rodziny.. 

Na koniec:  z czym chcecie być kojarzeni za kolejne 12 lat?
Stawiamy na jakość, dlatego chcemy tym się wyróżniać. Chcemy, żeby średzianie kojarzyli nas z jakością i kompleksowością oferty. Nie jest to jednak łatwe na tle rynku zdominowanego przez dyskonty. Mimo to udaje nam się połączyć dobrą ceną dla klienta z godziwym wynagrodzeniem dla producenta, który zapewnia produkt wysokiej jakości. 

A i jeszcze jedno, czy w związku z urodzinami planujecie jakieś niespodzianki, promocje dla klientów?
Oczywiście, dlatego zapraszamy wszystkich do odwiedzenia naszego sklepu  szczególnie 25 i 26 listopada, kiedy będziemy obchodzić nasze 12. urodziny. Podczas tych dni będzie wiele atrakcyjnych promocji i niespodzianek - o czym dowie się każdy, kto nas odwiedzi. A zapewniam - naprawdę warto.

(Materiał partnera)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%