Od tego, w jaki sposób dokonasz otwarcia swojego salonu fryzjerskiego w dużej mierze zależą jego dalsze losy. Pojawienie się nowego punktu na mapie usług jest bowiem najlepszą okazją do promocji, jaką możesz sobie podarować. Potem – będzie już raczej trudno zyskać klientów, którzy oczekują powiewu świeżości w świecie fryzur. Jak więc wykorzystać tak ogromną szansę dla swojej firmy? Podpowiadają Orły Fryzjerstwa.
Zanim otworzysz wymarzony salon fryzjerski we Wrocławiu będziesz najpewniej sprzątał, przemalowywał i urządzał nowy lokal. Taka operacja potrwa co najmniej parę dni, w których będziesz przecież opłacał czynsz za wynajem. Możesz jednak wykorzystać witrynę wystawową, by stała się Twoim prywatnym billboardem reklamowym. Umieść na niej widoczne z daleka napisy o planowanym przez Ciebie otwarciu. Możesz postawić na nutkę tajemnicy, pisząc jedynie, że niedługo będzie w tym miejscu działo się coś ciekawego lub wprost poinformować o nowym salonie fryzjerskim w okolicy.
W większych miastach ulotki to już niestety przeżytek. Jednak małe miejscowości wciąż stawiają na bezpośrednie rozwiązania. Zanim jeszcze otworzysz salon fryzjerski, możesz więc postarać się rozdawać w ten sposób informacje o planowanym otwarciu, ofercie, stałych zniżkach (np. dla studentów lub w urodziny klienta). Ulotki trzeba jednak wręczać umiejętnie, by przyniosły pożądany efekt. Staraj się, by promocyjna kartka była pretekstem do rozmowy. Absolutnie odpuścić sobie należy wychodzenie z materiałami reklamowymi w szarej kurtce. Postaw na fartuch, w którym będziesz strzygł. Możesz także chodzić w koszulce ze spersonalizowanym napisem „najlepszy fryzjer w Krakowie”.
Największą siłą promocyjną jest obecnie wirtualna sieć, nie może Cię więc w niej zabraknąć. Reklamowanie swojego salonu poprzez media społecznościowe możesz zacząć na długo przed planowanym otwarciem. Pokazuj, co zamierzasz mieć w ofercie, jakie kursy przygotowawcze są na Twojej liście. Dobre także będą fotografie z przygotowywania lokalu do wielkiego otwarcia. Kreatywność będzie Twoi sprzymierzeńcem. Pamiętaj tylko, że musisz działać regularnie! Dwa posty na Instagramie nie zrobią Ci zasięgów. O to trzeba się postarać swoją systematyczną pracą!
Lokalne media będą zachwycone, gdy przyjdziesz sam zaoferować rozmowę z przyszłym właścicielem nowo powstającego przedsiębiorstwa. Radio, gazeta, telewizja? Wybierz tę metodę, w której poczujesz się pewnie. Jeszcze przed wywiadem, porozmawiaj z reporterem przeprowadzającym rozmowę. Postarajcie się wybrać tematy, które rozpropagują ideę Twojej marki i będą jej przychylne. Możesz także zaprosić media do Twojego salonu – pokazać zabiegi, stanowiska fryzjerskie i przedstawić swoją załogę. Kreatywność i odwaga zadziałają na Twoją korzyść!
Wymienione wcześniej wskazówki przyczynią się do późniejszego sukcesu w postaci licznych opinii i dobrych ocen salonu w Internecie. One z kolei tworzą podstawę do wzięcia udziału w plebiscycie Orły Fryzjerstwa. Jeśli masz już kilka internetowych ocen – zapisz się już dziś i sprawdź, jak wypadasz na tle innych fryzjerów w okolicy!