Zamknij

W naszym powiecie brakuje doradców klientów - co trzeba umieć?

11:46, 20.10.2021 Art. sponsorowany Aktualizacja: 11:49, 20.10.2021
Skomentuj W naszym powiecie brakuje doradców klientów - co trzeba umieć? W naszym powiecie brakuje doradców klientów - co trzeba umieć?

Odpowiedź na pewno będzie niespodzianką, bo w tym zawodzie nie ma wymogu wyższego wykształcenia. Jedynie w niektórych branżach (medyczna, farmaceutyczna) jest ono oczekiwane. W przeważającej większości przypadków wystarczy wykształcenie średnie. Niektóre firmy decydują się nawet na zatrudnianie pracowników bez matury, jeśli mają oni inne, przydatne w tej pracy kwalifikacje.

Niemniej nie należy zakładać, że wyższe wykształcenie będzie dyskwalifikujące. Wręcz przeciwnie. Bardzo mile widziani są absolwenci marketingu i psychologii.
Jeśli doradca klienta w Poznaniu to twoja wymarzona praca, sprawdź aktualne oferty.

Jakie cechy musi mieć dobry pracownik działu obsługi klienta?
Przy rekrutacji do działu obsługi klienta bardziej od wykształcenia liczą się tzw, kompetencje miękkie, trudne do zmierzenia, jednakże przynoszące firmie wymierne korzyści. Należą do nich:

– Cierpliwość do klientów – nie wszyscy są opanowani, zwłaszcza gdy składają reklamację. Wielu klientów nie umie szybko podjąć decyzji i nie można na nich zbyt mocno naciskać. W tym zawodzie opanowanie i cierpliwość stawia się na pierwszym miejscu. Co nie znaczy, że nie warto użyć technik sprzedażowych, by pomóc klientom w dokonaniu wyboru.

– Duża znajomość branży – nie można dobrze obsługiwać klientów, jeśli ich wiedza przerasta wiedzę doradcy. Właśnie dlatego w niektórych branżach oczekuje się od pracowników wyższego wykształcenia. W innych trzeba przejść szkolenie, zanim się przystąpi do pracy.

– Lojalność wobec pracodawcy – praca w dziale obsługi klienta polega na wychodzeniu naprzeciw jego potrzebom i utrzymaniu go dla firmy. Nigdy jednak interes klienta nie może stać wyżej niż interes pracodawcy i dobry doradca musi o tym pamiętać.

– Komunikatywność i łatwość nawiązywania kontaktów – nawiązanie kontaktu z klientem znacznie ułatwia obsłużenie go. Fachowiec w tym zawodzie dogada się zarówno z prezesem banku, jak i jego pracownikiem najniższego szczebla. Nie będzie też miał problemu z porozumieniem się z kimś, komu nie udało się skończyć szkoły. Na pewno przyda się do tego empatia i odrobina poczucia humoru.

– Kreatywność – rozwiązywanie problemów klientów nie zawsze przebiega według z góry ustalonego schematu. Czasem trzeba podjąć kroki, które wykraczają poza przyjęte w firmie standardy. Potrzebna jest duża kreatywność, by w takim wypadku wilk był syty i owca cała.

Ile zarabia pracownik działu obsługi klienta
Praca w dziale obsługi klienta nie jest wynagradzana jednolicie we wszystkich firmach. Średnio zarobki wynoszą 5000 zł brutto, ale trzeba pamiętać, że to tylko średnia. W rzeczywistości wynagrodzenie zależne jest od wielu czynników, przede wszystkim branży i wielkości przedsiębiorstwa.

W niektórych firmach praktykowane jest wynagrodzenie prowizyjne, doradca klienta dostaje prowizję za sprzedanie mu kolejnego produktu lub przedłużenie umowy. Pośrednio na zarobki na pewno wpływa doświadczenie, bo czym większe, tym więcej udanych transakcji.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%