Zobacz, jak wyglądają obowiązki księgowe na Wyspach oraz gdzie i kiedy składa się odpowiednie dokumenty.
W przypadku samodzielnego prowadzenia spółki Limited, która nie jest zarejestrowana do VAT-u i nie zatrudnia pracowników, cała księgowość firmy to złożenie kilku deklaracji raz do roku. Mowa o:
A co, jeśli Twoja spółka zatrudnia pracowników (w tym dyrektorów)?
Podpisując umowę z pracownikiem, pod kątem księgowości warto wyjaśnić sobie 3 pojęcia: PAYE, payroll i payslip.
PAYE – do 22 dnia każdego miesiąca będziesz miał obowiązek odprowadzić do HMRC odpowiednio naliczone składki ubezpieczenia oraz podatek dochodowy z wynagrodzenia swoich pracowników. System pobierania odpowiednich kwot przez urząd to Pay As You Earn.
Payroll – obsługa systemu kadrowo-płacowego, przy pomocy którego tworzy się listę płac.
Payslip – tzw. odcinek wypłaty, czyli druk płacowy zawierający informacje o pensji, jej składowych, a także potrąceniach z tytułu ubezpieczenia czy podatku, przekazywany pracownikowi.
Obsługa kadr i płac to comiesięczne, czasochłonne obowiązki, które należy wypełnić niezwykle skrupulatnie, stąd bardzo niewielki odsetek przedsiębiorców decyduje się na wykonywanie ich samodzielnie. Prowadząc biznes, w którym zatrudnieni są pracownicy, warto w tym zakresie postawić na fachowe biuro księgowe, które przejmie też pozostałe, związane z księgami obowiązki firmy. Więcej o rozliczaniu firmy w Wielkiej Brytanii przeczytasz we wpisie na blogu Kancelarii Tax Angels.
Jeśli prowadzisz spółkę Ltd zarejestrowaną w Wielkiej Brytanii, powinieneś zdecydować się na księgowego lub zespół specjalistów, którzy mają doświadczenie w prowadzeniu ksiąg w UK i znają tamtejszy rynek oraz prawo – to oczywiste. Ponadto sprawdź, czy wybrany fachowiec posiada odpowiednie certyfikaty (agenta podatkowego HMRC, ICO, Anti Money Launderig, AAT/CIMA/ACCA) oraz czy opłaca konieczne ubezpieczenia biznesowe.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz